Disciples III: Renaissance (PC) Disciples III: Renaissance (PC)

Disciples III: Renaissance

Disciples III: Odrodzenie (PL)
Wydania
2009()
2010()
2010()
Ogólnie
trzecia część serii odchodzi od ustanowionych w poprzednich odsłonach standardów, stając się oficjalnie klonem HoMM
Widok
izometr
Walka
turówka
Recenzje
Andchaos
Autor: Andchaos
24.04.2015

Fabuła:
Przypomina początkowo w pełni Fabułę Diablo 3, jednak gra jest znacznie starsza niż D3. Spadająca gwiazda pojawia się na niebie i spada na ziemię, okazuje się być aniołem. Każda z frakcji w grze próbuje wykorzystać anioła dla własnych korzyści, które są dosyć rozbieżne, w jednym wypadku to wspieranie anioła, w drugim wypadku zabicie go, w kolejnym zniewolenie i wykorzystanie jego zdolności.

Grafika:
Wizualnie prezentuje się doskonale, pojawiają się niekiedy niedociągnięcia związane ze zbyt dużymi jednostkami, ale ogólnie wszystko wygląda bardzo ładnie. Dosyć spora swoboda kamery pozwala nam oglądać otoczenie i pole walki z wielu położeń. Animacje mapy i walki robią bardzo dobre wrażenie. 

Muzyka i dźwięki:
Na mapie bardzo przyjemna i nastrojowa, w walce dynamiczna i epicka, niekiedy orkiestralna. Dźwięki w grze są również na dobrym poziomie, dodatkowo dodałbym duży plus za głosy poszczególnych jednostek które się odzywają w różnych sytuacja na polu walki. Każda jednostka ma coś innego do powiedzenia w momencie ataku, po otrzymaniu krytycznych obrażeń, po otrzymaniu obrażeń od magii itp. Przezabawny był np. przygłupawy olbrzym który atakując wołał "nie lubię cię", obrywając z łuku się wkurzał że "to nie fair", a obrywając magią się dziwił czym oberwał. Do tego każda jednostka krótko przed śmiercią również komentuje, że potrzebuje leczenia lub ze pora iść na całość itd. 

Walka i Mapa:
Walkę toczymy turowo i poruszamy się po mapie zależnie od punktów ruchu postaci, dokładnie jak w Heroes of Might & Magic. Trzecia część serii bardzo się przybliżyła do HoM&M, system walki z poprzednich części został kompletnie zastąpiony kopią systemu z HoM&M, co niestety uczyniło jednostki dystansowe niezastąpione, a jednostki walczące w zwarciu jedynie mięsem armatnim, przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie. Zostały wprowadzone losowe bonusy w czasie walki polegające na platformach które zwiększają obrażenia jednostek strzeleckich, walczących lub magicznych. W przeciwieństwie do poprzednich części, skrolle zaklęć i napojki potrafią teraz używać wszystkie jednostki w drużynie. Wiele zależy od poczynań gracza i niektóre walki są sporym wyzwaniem. 

Bugi:
Niestety mimo wielu zalet gra posiada jedną wadę bardzo obniżającą satysfakcję z grania, a są to bugi, których nie trzeba zbytnio szukać, bo jest ich sporo. Niekiedy jedna wroga jednostka wchodzi na pole drugie wrogiej jednostki, przez co nie można jej w ogóle zranić atakiem fizycznym. Niekiedy po rozpoczęciu walki nie pojawiają nam się wyuczone umiejętności które z reguły są esencjalne do zdobycia przewagi na początku walki itd. Warto również wspomnieć o najgorszym z bugów, a mianowicie błędnie postawiony event uniemożliwia nam ukończenie kampanii Elfów, zamiast dostać się do końcowego bossa dostajemy misję zniszczenia zamku imperium który został już zniszczony. Niniejszym bug uniemożliwia nam ukończenia gry, obecnie pojawił się skrypt który może naprawić ten problem, ale wyobraźcie sobie kupić grę która was po 80h grania nie dopuści do końcowego bossa. 

Podsumowanie:
Gra jest wciągająca i ciekawa pod wieloma względami, niestety trzecia część serii systemem walki kompletnie odbiega od poprzedników, przez co traci nieco klimatu samej serii i staje się w dużej mierze klonem HoM&M. Mimo wszystko polecam by każdy sobie sam wyrobił opinię o tej grze. Określiłbym ten tytuł jako Mroczny HoM&M i będzie się przy nim dobrze bawił każdy kto lubi strategie turowe i niestraszne mu drobne (lub większe) bugi.

ocena:
Grafika: 10/10
Muzyka: 8/10
Grywalność : 5/10 (-3 za naprawdę uciążliwe bugi)

Zalety:
+ Grafika 
+ Muzyka
+ Grywalność
+ System walki
+ Różnorodność jednostek i budynków
+ Rozwój postaci i ekwipunek
+ Platformy Strategiczne (Bufujące poszczególne typy jednostek)
+ Epiczni bossowie a szczególnie smoki

Wady:
- Fabuła (niektóre zdarzenia różnych frakcji fabularnie się wykluczają)
- Bugi
- Za mało możliwości włączenia do armii jednostek pobocznych (jeden obóz najemników na całą kampanię)
- Gra straciła unikalność serii i stała się pełnym klonem systemu HoM&M.

Ocena ogólna: 6,8/10


Obrazki z gry:


/obrazki i podpisy - Andchaos/

Dodane: 21.11.2013, zmiany: 24.04.2015


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?