Dink Smallwood

Wydania
1997()
Ogólnie
1997, FREEWARE, prosty niemal zręcznościowy rpg zrobiony domowym sposobem, ale za to z dołączonym edytorem gry, dzięki któremu powstała cała masa darmowych dodatków.
Gambler 12/99 oraz CD Action nr 42- pełna wersja gry z edytorem i kilkadziesięcioma dodatkami.
Widok
Izometr, każda plansza to jedna lokacja.
Walka
Czas rzeczywisty, zręcznościówka.
Recenzje
JRK
Autor: JRK
14.09.2001

Muszę się od razu przyznać, że Dinka nie lubię- napawa mnie irracjonalnym obrzydzeniem. Grę stworzyło zaledwie trzech gości, po roku udostępnili Dinka za darmo, dodatkowo dorzucając program do tworzenia własnych scenariuszy. Dzięki temu można znaleźć na sieci setki gierek z Dinkiem w roli głównej, widziałem nawet wersję Dinkowego Arkanoida. Wszystkie te dobra znaleźć można na ostatnim w historii krążku z Gamblera (12/99).

Plusy:
Możliwość tworzenia własnych scenariuszy i dzielenia się nimi z innymi, humor (choć momentami przyciężkawy).

Minusy:
Ogólna prostota, za mało współczynników, przedmiotów, czarów, akcji, przeciwników, terenów do eksploatacji, zbroi- słowem wszystkiego, system walk.

Widok:
Izometr, postać Dinka jest spora, przechodzi się pomiędzy obszarami wielkości ekranu, co jest męczące i łatwo się zgubić- nie widzimy bowiem, co nas czeka w kolejnym oknie. Na szczęście mamy automapę. Postać bohatera jest duża i nawet ładnie narysowana, choć czasem Dink sprawia wrażenie pokraki.

Fabuła:
Dink Smallwood, zwykły farmer wyrusza w świat, aby po dokonaniu kilku bohaterskich czynów stać się głównym bohaterem królestwa. Eeeee...

Walka:
Czas rzeczywisty. Polega właściwie na bieganiu wokół wroga (jesteśmy z reguły szybsi) i strzelaniu do niego. Zręczność i refleks wymagane. Oprócz broni można korzystać z czarów - są 4, z czego 2 są konieczne do popchnięcia akcji, a dwa to fireballe. Wokół ikonki czaru mamy pasek- czar możemy rzucić dopiero, gdy tenże pasek się naładuje. W przypadku prostych czarów pasek ładuje się szybko, najmocniejsze czary wymagają dłuższego czasu. Pomysł w zasadzie dobry (choć pasuje raczej do zręcznościówki).

Statystykii:
Attack, Defend, Magic. Ilość nie poraża i można zacząć dyskusję, czy to jeszcze jest RPG :) Nawet HP występuje tylko w formie paska, bez cyferek. Gramy zawsze tą samą postacią, nawet imienia nie można jej zmienić...

Inwentory:
Dink nie używa zbroi, może za to znaleźć "AŻ" 6 różnych broni, dobrze przynajmniej, że na postaci, którą sterujemy widać zmiany w uzbrojeniu.


Obrazki z gry:

Dodane: 07.05.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?